Nancy Hendriks over nh management services

“De stap naar het zelfstandig ondernemerschap heb ik in 2000 gezet. Ik wilde mijn klanten graag meer op maat bedienen en wilde dat doen vanuit een onafhankelijke positie. In mijn eerdere loopbaan had ik veel plannen en rapporten gemaakt zien worden, die vervolgens om allerlei redenen op de plank bleven liggen. Ook daar wilde ik iets mee gaan doen; de verbinding leggen tussen plan en uitvoering; het sluiten van de cirkel. Het beoogde rendement realiseren.

 

Mijn kennis en ervaring heb ik opgedaan in diverse functies bij een tweetal internationale reisorganisaties en als office manager bij een onderneming in de financiële dienstverlening. Vanuit alle lagen van een organisatie heb ik tegen zakenreizen en (kantoor)managament aan leren kijken. Beginnend op de werkvloer, uitgroeiend naar lokaal, nationaal en internationaal (hoofd)kantoormanagment en later vanuit een regionaal business travel center. Dit alles binnen multinationale zowel als kleine ondernemingen.

Uitdagingen onderweg ben ik volop tegengekomen. Onder meer in 2001 - toen ik net begonnen was - de terroristische aanvallen op de VS en later de SARS-epidemie. Beide hadden grote impact op de reisindustrie. Dat stimuleerde me om mijn ondernemerschap uit te breiden en, naast mijn zakenreisspecialisatie, ook mijn kennis en ervaring op het gebied van office managament in te zetten. 

 

Mijn doel is om een maximaal resultaat voor mijn klanten te behalen. Vaak komen zij met een specifieke vraag, maar regelmatig kijk ik ook samen met hen naar de manier waarop zij hun travel- of kantoormanagement hebben georganiseerd. Wat loopt vlot en wat niet? Waar zijn verbeteringen en besparingen te realiseren? Ik help een structuur op te zetten en betrek medewerkers daarbij, zodat ze er zelfstandig mee verder kunnen.

 

Mijn aanpak is persoonlijk en pragmatisch. Afhankelijk van de opdracht werk ik alleen of doe ik een beroep op mijn netwerk van (freelance) specialisten. Ik help bruggen bouwen tussen de statische, soms moeilijk toegankelijke rapporten en de mensen die ze moeten uitvoeren. Ik houd van kwaliteit en duurzaamheid en heb oog voor verbindingen. Als je op één plek iets verandert, heeft dat ook op andere plaatsen consequenties.

 

Mijn kracht is vakinhoudelijke kennis en soft skills. Ik heb snel in de gaten wat er verbeterd kan worden en weet dat met de medewerkers te bereiken. Als feedback krijg ik vaak te horen dat ik vlot schakel en gevoelig ben voor de signalen van de ander. Weerstand zet ik om in samenwerking. Ik heb geduld, maar kan ook duwen. Ik houd van openheid en ben niet bang om lastige punten aan te pakken. 

 

Ik geloof dat in iedere organisatie, groot of klein, per definitie de benodigde kennis en kunde aanwezig zijn. Alles is er al. Ik geloof in de eigen verantwoordelijkheid van mensen en stimuleer ze om kennis en ervaring te delen. Een heldere communicatie hierbij is van groot belang. Zo bouwen we met elkaar aan betrokken, gezonde en winstgevende organisaties". 

[terug]